Hoting

Som sagt är ja hemma i hoting i helgen.. hittils har det varit en bra helg då J fått träffa många som ja har saaaknat..
Jag kom hem i fredags vid 12 och hade då Ingrid med mig, vi åkte till mormor och blev bjuden på lunch.. häärligt de!:)
Efter nån timme där åkte ja vidare upp på ovanfjäll för att träffa mamma en sväng,, när hon slutade jobbet åkte vi hem och vi fick världens godaste middag.. tacagratäng. mums!!
kvällen spenderades sen med ett låångt bad, let´s dance och en massa svullande av godis. INTE OKEJ, men okej. vi säger att de okej just nu!
Efter let´s dabce hade jag grymt tråkigt så jag gick ner och tänkte gå å lägga mej, meeeeeen ANNIS sickade å frågade om ja va i hoting så ja blev genast mycke piggare och åkte in på byn och möös med mitt favvopar! :)
Lördag kom och jag klev upp tidigt klädde på mig och åkte till tvåtjärn, där fanns andreas och väntade på mig med skotern så de va bara och hoppa på och vi åkte till deras stuga.. hinmla mysig dag då vi bara tog det lugn, åt våfflor och bara mådda bra! och framför allt.. ja gick gooosa med fasters favorit pojke heela dan! 
Vid halv fyra pkte ja ner med karro och niklas igen och for till hoting igen, duschade slängde på mig kläder och åkte till Bobergs ( mitt andra hem här i hoting känns de som, haha) igen dör ja hade blivit bjuden på middag.. vi åt jättegod mat och sen chillade vi, spelade kort och så. mysig kväll! :)
Idag då? joo.. ska snart kliva upp, kila iväg på ishallen för att döma en u14 match, min sista!!
Sen hoppas jag att ja hinner träffa mamma och pappa en sväng om dom kan ta å komma hem från jorm nångång:P för ikväll bär det av till dorotea för att jobba natt där. känns bra att få jobba lite, men allå.. EN dag?  :p haha!  Och i morgon när jag slutat jobba åker jag tillbaka till östersund igen för ännu en vecka.. ska nämligen hem nästa helg igen för då har ja match i vilhelmina..
känns drygt.. men snart är säsongen slut sp ja kämpar!! :p

ne, nu ska ja ta mig ur sängen och käka lite frulle..
hejhejhejehjehejhejehej

Kommentarer
Postat av: moa

åh emilinda, har du blivit stadsbo! Vad trevligt! :) då kanske man stöter på dig på stan framöver!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback