äre en vanlig dag?

idag är det måndag, precis som vilken annan måndag som helst, fast ändå inte.. idag äre en konstig månda. för mig! eller iaf för mitt jag för några år sen.. jag är ju inte samma längre, fast egentligen är ja de?
de där lät luddigt, men Jag tror många förstår mig!

igår kom ja tillbaka till ösd efter 2 dagar hos mamma och pappa!
efter jobbet på fredag for ja och gjorde lite ärenden, sen mötte ja upp sandra och vi åt middag tillsammans! efter en god sallad så tog ja min väska och min lilla blå och åkte hemöver, fast först gjorde jag ett stopp i ström för att titta på hockey.. mor och far hade åkt dit också så ja träffade dem där! :)
hann även träffa Jossa och Elin på hallen och de va roligt, jag saknar mina öviks töser, myckemycke!
Matchen var inte mycke att hänga i julgranen, efter två perioder tog jag med mamma och vi smet iväg till näsvägen 32, hälsade på malin oh monica som va ensam hemma! MYSMYSMYS! Hade nästan glömt hur fint jag passade i deras soffa! ;) haha!
efter en stund kilade vi tillbaka på hallen och sen vidare till hoting!
när vi  kom hem hann vi precis se utslagningen på idol vilket inte sa mig så mycke eftersom ja inte sett ett enda avsnitt av de i år men de kändes en gnutta nostalgiskt! :p
blev tidig kväll i gästsängen hemma i västrahoting!
På lördag morgon ringde lillen och väckte mig och behövde skjuts hem från dorotea, självklart hoppade ja i kläderna och for och hämtade honom, vi stannade till hos den andreas, therese och barnen också så de blev som två flugor i en smäll! perfekt när mina lediga helger är så korta! :)
åkte till hoting och mötte upp mamma och mormor på cafét som birgitta tagit över efter mamma, de har blivit så fiint där och jag tycker det är fruktansvärt roligt att det får finnas kvar i hoting äen fast mamma inte orkade med det! och birgitta passar som handen i handsken där bakom disken så ja hoppas hoppas hoppas att alla hotingsbor går dit och spenderar sina slantar så koppen får finnas kvar länge till! Hoting behöver det!
Efter lunchen och latten tog ja en lång prommenad med vovven och sen hjälpte jag mamma och förbereda middagen och efterrätten till kvällen när mormor, anders, ingrid farmor och farfar skulle komma! :)
de blev en trevlig middag me de ja tycker om allra allra mest!
senare träffade jag hanna och det var trevligt, vi pratade och mös, konstaterade att de va för länge sen vi sågs och bestämde på momangen att den 19e november kilar ja till sundsvall och testar på livet där över en natt, då fyller tösen år och det ska firas! kommer bli grymt! :D
På söndan packade hela familjen in sig i bilen och vi styrde mot Ikea, vilket paradis! Orkar verkliegn inte skriva så mycke om dagen men ja hittade lite smått och gott och jag kände mig nöjd när vi åkte hem igen!
När vi kom till hoting bytte jag bara bil och fortsatte hem till ösd, blev en tidig kväll! :)

Också är vi här, måndag och jag har hunnit på stan en sväng för en lunch med sofia och elina!
fruktansvärt roligt att träffa elina, tyvärr blire påtok för sällan men ja får vara glad för de lilla! ;)

Ikväll blire jobb och jag är taggad! ;)

hoppas eran helg varit lika bra som min!
adjöken!










Kommentarer
Postat av: mathilda

Du är söt du Emilinda. Mamma tackar så mycket för dina fina och varma ord om hennes nya hjärta. Pusspådig!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback