Julen och allt vad den innebär.

Julen och alla dess festligheter är nu över..  vilken känns rätt skönt :) men de ha vare en helt braa jul helg!!!
Julafton bestod av en mysig kväll tillsammans me en del av släkten och god mat såklart! senare for ja, å nåra till till kyrkan för att gå på midnattsmässa, de va himla mysigt och kan verkligen tänak mej att göra det till en tradition! vi passade även på att tända ett ljus för min älskade morfar. och på tal om det, det var så underbart fint på kyrkogården med alla tända ljus, verkligen!!
Juldagen väntade middag hos bror och sedan for ja vidare ill ström för att kalasa, de va en härlig kväll med mycket bra människor som man inte träffat på länge!
Annandagen blev det en liten tripp till östersund för att inhandla lite grejer till nyår.
Åsså igår då, den årliga hemvändarmatchen skulle gå av stapeln i hoting och detta året skulle även ja vara med på isen, som linjeman, trodde jag. När ja kom dit så fick ja veta att de röda armbindlarna skulle sitta på min tröja och att de va ja som skulle vara huvuddomare, hej å hå, nervositeten som funnits där hela morgonen blev ju inte dirket mindre av det.. men tjurskallig som ja är så tog ja på mig uppgiften och jag tycker att de gick rätt bra för att va första matchen som huvuddomare i den där farten. har bara dömt U13 tidigare vilket betyder Killar å tjejer i 13års åldern. För er som inte vet så på hemvändarmatchen är de spelare som är allt från 17-50+. vilket ger ett himla tempo, aja, nog om detta ja va iaf en gnutta svettig efter att ha åkt fram och tillbaka som en dåre där i 60 min :P
På kvällen väntades kalas och dans. jag och mattias for till Ivarsson där ett glatt gäng fanns, vi hade trevligt där en stund och sedan begav vi oss på dansen, där va de himla mycke folk och de va trevligt som tusiken!
Dagen idag har däremot vare mindre trevlig, av någon konstig anledning har ja mått väldigt kasst idag. gissar att jag bara har mig själv att fylla för de.

Nu väntar borga och nyår, hoppas det blir lika roligt som det hittills gångna lovet! :)

// Emilinda, <3

Kommentarer
Postat av: sara almqvist

"gissar att jag bara har mig själv att FYLLA för det".. haha du är rolig du:P.

2008-12-29 @ 10:43:20
Postat av: sara almqvist

hahajag tyckte att det var rätt roligt jag:D..det var ju förmodligen av just fyllan som du inte mådde bra av:P.. puss

2008-12-29 @ 20:08:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback